Sukces 12. edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM

Daria Widawska dotykam wygrywam dozdrowia

W Polsce, jak wynika z raportu OECD „Health at a glance. Europe 2022”, diagnozujemy raka piersi częściej niż w innych krajach europejskich, niestety zazwyczaj w późniejszych stadiach choroby. Tylko 41 proc. pacjentek otrzymuje diagnozę na wczesnym etapie, co jest poniżej unijnej średniej wynoszącej 51 proc. Rak piersi jest drugą najczęstszą przyczyną zgonów nowotworowych u kobiet , co sprawia, że profilaktyka i świadomość stają się kluczowymi elementami walki z tą chorobą.

W odpowiedzi na te wyzwania powstała kampania DOTYKAM=WYGRYWAM, która przez ostatnie 12 lat skupiła uwagę społeczeństwa na roli samobadania piersi i noszenia odpowiednio dobranych biustonoszy. Inicjatorką tego społecznego ruchu jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, autorka książek poświęconych piersiom, działaczka społeczna i miłośniczka zdrowych piersi.

PONAD 12 TON STANIKÓW ODDANE NA RZECZ WALKI Z RAKIEM PIERSI!

Podczas dwunastu edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zebrano łącznie 195 886 staników, czyli ponad 12 ton! Trafiły one do firmy recyklingowej Wtórpol. Środki uzyskane z recyklingu biustonoszy wspierają działania na rzecz walki z rakiem piersi, prowadzone przez fundację Wsparcie na Starcie i stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny.
W ubiegłorocznej 12. edycji kampanii, udało się zebrać imponującą liczbę źle dopasowanych biustonoszy – aż 27 284 sztuk. Za każdy oddany biustonosz uczestnicy otrzymywali bon 20 zł rabatu na dobrze dobrany biustonosz marki Panache, partnera kampanii. W ten sposób, nie tylko promowano świadomość zdrowotną, ale również wspierano kobiety w wyborze odpowiedniego biustonosza, co ma istotne znaczenie dla zdrowia piersi.

Izabela Sakutova, organizatorka kampanii, podkreśla, że każdy przekazany biustonosz to nie tylko symboliczny gest solidarności, ale także realne wsparcie działań profilaktycznych i walki z rakiem piersi. Ambasadorka kampanii, Daria Widawska, apeluje o reCYCling i samobadanie piersi, podkreślając, że wczesne wykrycie nowotworu daje szansę na skuteczne leczenie.

Natalia Przybysz, również ambasadorka kampanii, zwraca uwagę na znaczenie pamiętania o zdrowiu swoich bliskich – sióstr, mam, babć i córek. To właśnie solidarność i wzajemna troska mają kluczowe znaczenie w walce z rakiem piersi.

Dodatkowo, poprzez akcję reCYClingu i sprzedaż cegiełek, kampania DOTYKAM=WYGRYWAM zebrała fundusze dla fundacji Wsparcie na Starcie. Środki te służą tworzeniu i utrzymaniu BIUSTOapki – bezpłatnej aplikacji skierowanej do nastolatek. Aplikacja ta, pełna informacji na temat samobadania piersi, wyboru biustonosza i zdrowych nawyków, przyczynia się do kształtowania świadomości zdrowotnej już od młodego wieku.

Smutne statystyki

Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów z 2020 roku, rak piersi i nowotwory ginekologiczne stanowiły łącznie aż 37 proc. wszystkich nowotworów u Polek. Rak piersi jest przy tym najczęstszym nowotworem złośliwym – każdego roku ponad 22 tys. kobiet w Polsce słyszy tę diagnozę, a u 5–10 proc. z nich nowotwór jest już zaawansowany w momencie wykrycia. To sprawia, że jest on drugą, po raku płuc, przyczyną zgonów z powodu nowotworów u kobiet, a wśród młodych Polek (20–44 lata) nawet pierwszą. Niestety, przez ostatnie 13 lat obserwujemy rosnącą tendencję w zakresie umieralności na raka piersi.

DOTYKAM=WYGRYWAM jest właśnie po to – by malały słupki zachorowalności na raka piersi wśród kobiet w Polsce!
Mimo smutnych statystyk dotyczących raka piersi w Polsce, kampania DOTYKAM=WYGRYWAM jest świetnym przykładem, jak społeczeństwo może jednoczyć się w walce z tą groźną chorobą. Solidarność, edukacja i świadomość zdrowotna stanowią kluczowe narzędzia w zmniejszaniu liczby zachorowań na raka piersi i poprawianiu prognostyk leczenia.

Materiał prasowy

Podziel się na:

P9088766PP_A

Subskrybuj

Najświeższe informacje na temat tego, co Nas porusza, prosto na twoją skrzynkę e-mail.