• Twoje zdrowie w twoich rękach
  • Co robić by nie chorować.
  • Styl życia twoim wrogiem czy sprzymierzeńcem

Jesienne aktywności podczas pandemii koronawirusa - nie rezygnuj z aktywnego stylu życia

jesien

Jesień dla większości osób nie jest ulubioną porą roku, wszak mało kiedy mamy do czynienia ze złotą polską jesienią, a zdecydowanie częściej jest zimno, a do tego deszczowo. Jesienna aura nie zachęca do aktywności fizycznej, a tej jesieni dodatkowo znacznie ogranicza ją panującą pandemia i związane z nią obostrzenia. Nie oznacza to jednak, że trzeba rezygnować z aktywności. Należy wybierać takie formy ruchu, które nie będą zwiększały ryzyka zarażenia się kornawirusem.
 
Ćwicz kiedy masz na to ochotę
 
Warto być aktywnym, nie tylko z powodu dbałości o sylwetkę i dobry wygląd, lecz przede wszystkim dla utrzymania zdrowia i dobrej kondycji.
Dzięki aktywnemu stylowi życia zwiększa się odporność, a to jest szczególnie ważne w okresie pandemii. Aktualnie rząd wprowadza ograniczenia i uniemożliwia ćwiczenie w siłowniach i klubach fitness. Protesty tego środowiska już można usłyszeć i zobaczyć, ale zamknięcie tych obiektów wcale nie oznacza, że nie możemy ćwiczyć. Możemy a nawet powinniśmy! Ćwiczmy w domu ! Nie wymaga to od nas posiadania profesjonalnego sprzętu, wystarczy rozłożyć matę i włączyć program ćwiczeniowy, których sporo można znaleźć w sieci i są dostępne za darmo. Można też wykupić lekcje u trenera personalnego i ćwiczyć z nim online. Przyda się do tego dobra kamerka internetowa. A gdy siłownie ponownie zostaną otwarte, powróćmy do nich przestrzegając zasad nowego reżimu sanitarnego.
 
ĆWICZENIA NA MACIE DOZDROWIA
 
Jazda na rowerze zawsze się uda
 
Polecamy Wam także jazdę na rowerze. Wycieczka do lasu lub parku wpłynie kojąco na nasz system nerwowy. Najlepiej wybierać takie trasy, na których kontakt z innymi rowerzystami będzie ograniczony. Możemy wybierać trasy rowerowe, ale i jeździć po tych bardziej wymagających. Nawet jeżeli nasza kondycja pozostawia wiele do życzenia, nie oznacza to wcale, że musimy rezygnować. Dla takich osób sprawdzą się rowery elektryczne, które posiadają wspomaganie, dzięki któremu łatwiej będzie nam jeździć, ale i wyrabiać kondycję. Rowery tego typu nie są kosztowne i co istotne można je nabyć bez wychodzenia z domu, dostępne są bowiem w wielu sklepach internetowych. Na rowerze elektrycznym możemy nawet dojeżdżać do pracy, oprócz budowania kondycji, zaoszczędzimy na benzynie a także zatroszczymy się o środowisko. A więc jeden rower, a tak wiele korzyści.
 
run 4262270 1280
 
Warto biegać – jogging nawet w niepogodę
 
Pogoda nie powinna być żadną przeszkodą do uprawiania aktywności. Zatem niezależnie czy mamy do czynienia ze złotą polską jesienią czy jesienną pluchą, to zawsze możemy wybrać się, by pobiegać. Wystarczy tylko wyposażyć się w bieliznę termoaktywną, wygodne ubranie typu legginsy i bluzę, a na górę założyć kurtkę przeciwdeszczową oraz czapkę także z wodoodporną membraną. Warto pamietać jeszcze o doborze odpowiednich butów, najlepiej z mocną podeszwą i nie pozostaje już nic innego jak wybiec do lasu. Wyposażeni w słuchawki, możemy uprzejemnić sobie ten czas słuchająć e-booka lub  ulubionej muzyki. Pamiętajmy, że wszelka aktywność ruchowa sprzyja wzmacnianiu odporności organizmu.
 
Coś miłego dla każdego
 
Taniec jest dobry na wszystko. Nawet 30 minut intensywnego tańca bardzo dobrze wpłynie na metabolizm oraz zaktywizuje większość mięśni naszego ciała. Tańcząc wprawiamy się w dobry nastrój. Dodatkowo możemy spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, zatem łączymy przyjemne z pożytecznym. Skoro obecnie nie możemy wybrać się do klubu, by potańczyć, to zawsze możemy potańczyć w domu. Dobra jest choćby zumba, dzięki której można spalić w godzinę nawet 600 kalorii, to jest naprawdę dużo. Jeżeli nie umiemy tańczyć, to warto skorzytać z podpowiedzi fachowców i  zainspirować się filmami instruktażowymi. A gdy okaże się, że złapiemy bakcyla, to gdy skończy się pandemia możemy zapisać się na lekcje w szkole tańca i dzięki temu rozwijać  nowe świetne hobby.
 
Jest wiele aktywności, które możemy wykonywać w domu, zatem nie zasłaniajmy się wymówkami, że pandemia czy pogoda mogą być dla nas przeszkodą. Warto pamiętać też o zdrowej, zbilansowanej diecie, która stanowi doskonale uzupełnienie zdrowego stylu życia. Jednak, by zachować zdrowie w tym trudnym dla nas czasie, stosujmy się do obowiązującego reżimu sanitarnego, nośmy maseczki, bo tylko w ten sposób możemy zatrzymać tę pandemię!

Nie masz uprawnień aby dodać komentarz. Zarejestruj się na stronie aby uzyskać możliwość dodawania komentarzy.